Списък
на най често срещаните неизправности
При включване електродвигателя постоянно повишава оборотите си до
недопустимо големи стойности
причината е липсата на възбудително поле в електродвигателя. Може да
бъде причинено от:
*** Прекъсване на възбудителната намотка в електродвигателя
*** Прекъсване на захранващите проводници или лош контакт в клемното
табло
*** Липса на напрежение в блока, който я захранва
Честотата на въртене
на електродвигателя при номинално напрежение на
котвата и възбуждането се превишава номиналната повече от допустимото
Четките са завъртени спрямо неутралата (Виж тук)в посокаn обратна на въртене на
електродвигателя.
Искрене на четките
Прегледайте състоянието на колекторните пластини, четките и четкодържателя
Има почерняване само на отделни пластини, намиращи
се на определено растояние една от друга (съответстващо на броя на
полюсите или двойките полюси) След всяко почистване или
престъргване на колектора почерняват едни и същи пластини
- Лош контакт в котвата.
- Лоша връзка между намотките и колекторните пластини (лоши
спойки)
- Щателно проверете спойките мужду почернелите пластини и
котвената
намотка.Не се доверявайте на обикновен преглед с просто око.
Дори и при най малко съмнение презапоете отново.
- Маркирайте почернелите пластини на челната им повърхнина
за по
нататъшен
контрол
- Почистете, а при необходимост пристържете на струг
колектора.
Искрене
под всички четки или част от тях
- Неправилно положение на
четките. Трябва да се провери положението на траверсата спрямо
заводската бележка /маркер/ и лагерния капак.
Първоначално проверете състоянието на четките и
четкодържателите. Желателно е да подмените четките с нови. Натегнете
според заводската инструкция. Налягането на отделните четки не трябва
да се различава от средното налягане с повече от 10%.
Точното разполагане на четките по неутралата определя оптималните
параметри на двигателя: двигателя има максимален момент, реакцията на
котвата е минимална и комутацията е безискрова.
- Четките са в лошо състояние и са неправилно монтирани
в четкодържателите
- Графитните четки имат
неравна и обгоряла
работна повърхнина, набити са с меден прах, лошо шлифовани, в крайщата
им има отчупени парченца и са обгорели
- Размерът на четките не отговаря на размера на четкодържателя. Луфтът между четките и четкодържателя е прекалено голям или прекалено малък
- Лош контакт мужду четката и нейната арматура, съединителните проводници са с малко сечение.
Поставени са четки от неподходяща марка (Прекалено
меки или прекалено твърди) Използването на четки от различни
марки ( това често се случва при експлоатациата на елдвигателите
при подмяната само на счупена или дефектирала четка). Поради различната
проводимост на четките натоварването им е различно.
- Поставете четки, които са предписани от завода - производител
и подменяйте четките само в коплект. Ако не евъзможно да си доставите
еднакви четки за всички електродвигатели разпределете тези които
имате по такъв начин, че във всеки четкодържател да можете да поставите
четки само от една марка. Ако искренето продължава намалете
натоварването.
- Четкодържателя е монтиран неправилно
Натискът на различните четки е различен Вследствие токът между тях се
разпределя неравномерно. Регулирайте четкодържателите така, че натискът
да бъде равномерен в границите на допуска.
Прекалено голямо растояние между отделните четкодъържатели
и
колекторните пластини. Резултатът е прекалено бързо зацапване на
четката и заклинване ..
Наблюдава се преходно блуждаещо по време
искрене на четките
Лош контакт в четковия
апарат -
Настройте четковия апарат.се. Ако се а налага престъргване на колектора
на елдвигателя престържете го с диамантен нож. Опитите с шкурка, пила
или нещо подобно дават временен резултат, След престъргванетоедно
почистване/полиране с шкурка 2000 никога не е излишно. Завъртете
за 40 - 50 минути на празен ход. за да могат новите четки да прилепнат
плътно по диаметъра на колектора.